ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πώς να βγάλετε λεφτά από εφαρμογές και παιχνίδια Εικονικής Πραγματικότητας

Όσο περνούμε από το στάδιο της καινοτομίας, στο επίπεδο της πραγματικής βιομηχανίας, κάθε προγραμματιστής Εικονικής Πραγματικότητας που καταλήγει σε ένα VR προϊόν, αναρωτιέται το εξής:

Ωραία, και πώς θα βγάλω χρήματα από αυτό ;

Αυτή είναι η βασική ανησυχία όσων ασχολούνται επαγγελματικά με την βιομηχανία της Εικονικής Πραγματικότητας, είτε δημιουργώντας VR εμπειρίες, είτε VR εφαρμογές, είτε VR παιχνίδια.

 

efarmoges-vr-2

Ο πιο απλός τρόπος είναι να χρεώνετε άμεσα τους χρήστες που θα θελήσουν να κατεβάσουν το περιεχόμενό σας. Έτσι όμως, θα αντιμετωπίσετε αρκετά μειονεκτήματα: δεν «πείθεις» εύκολα έναν χρήστη να πληρώσει $5, $10 ή $20 για μία άγνωστη εφαρμογή, όταν την ίδια στιγμή έχεις να ανταγωνιστείς μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας που προσφέρουν μία αντίστοιχη υπηρεσία, με πολύ χαμηλότερο κόστος…

Μην απογοητεύεστε ωστόσο. Υπάρχουν δοκιμασμένες μέθοδοι που σε πρώτη φάση μπορούν να καλύψουν τα έξοδά σας, και στη συνέχεια να βγάλετε κέρδος. Και, γιατί όχι, να μετακομίσετε στην Silicon Valley…

efarmoges-vr-3

  • Lite έκδοση στην Full έκδοση

Στο μοντέλο : «ελαφριά» και «πλήρης» έκδοση θα πρέπει καταρχάς να δημιουργήσετε δύο διαφορετικούς τύπους στην εφαρμογή σας: η πρώτη θα είναι η δωρεάν έκδοση που δείχνει στους χρήστες γιατί η εφαρμογή ή το παιχνίδι σας είναι ωραίο, και γιατί πρέπει να πληρώσουν για αυτό.

Σκεφτείτε το σαν το βασικό εργαλείο μάρκετινγκ για την ολοκληρωμένη δουλειά σας.

Όσοι χρήστες ενδιαφέρονται για το περιεχόμενό σας, κατεβάζουν δωρεάν την πρώτη σας έκδοση, κάτι σαν demo, που δείχνει τις βασικές λειτουργίες της εφαρμογής. Αφήνετε για την πλήρη έκδοση, που θα πρέπει οι χρήστες να πληρώσουν για την αποκτήσουν, νέες υπηρεσίες του περιεχομένου που έχετε δημιουργήσει: νέα εργαλεία (αν πρόκειται για εφαρμογή), νέα επίπεδα (αν πρόκειται για παιχνίδι) κτλ.

Φυσικά, δεν είναι πάντα εύκολο να «πείθεις» τους χρήστες να πληρώνουν για κάτι που χρησιμοποιούν δωρεάν. Αν ωστόσο το περιεχόμενό σας ταιριάζει με αυτή την διαφημιστική στρατηγική, ακολουθήστε την.

efarmoges-vr-4

  • Δωρεάν Εφαρμογή με… διαφημίσεις

Είναι η κλασσική οδός: από την τηλεόραση μέχρι το Facebook και το Youtube, παρακολουθούμε προγράμματα, χρησιμοποιούμε επηρεσίες και εφαρμογές δωρεάν, απλά βλέποντας ενδιάμεσα διαφημίσεις. Με αυτόν τον τρόπο, και οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το περιεχόμενο δωρεάν, και οι δημιουργοί βγάζουν χρήματα μέσω των διαφημιστικών εταιρειών, και οι διαφημιζόμενοι προβάλλουν τα προϊόντα τους σε εκατομμύρια χρήστες ταυτόχρονα.

Σε ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας όμως, πρέπει το περιεχόμενο της διαφήμισης να μην ξενίζει τον χρήστη και να μην τον αποσπά από το VR περιεχόμενο που παρακολουθεί (τα παλιά κλασσικά banner, ξεχάστε τα). Ιδανική λύση είναι για παράδειγμα η προβολή 360 βίντεο με τοποθέτηση προϊόντων, έτσι ώστε και ο χρήστης να παραμένει σε Εικονική Πραγματικότητα, και εσείς να βγάζετε χρήματα!

Σε ένα παιχνίδι πάλι, στο τέλος κάθε πίστας, ή κατά τη διάρκεια φόρτωσης μιας σκηνής, είναι οι ενδεδειγμένες στιγμές για να προβάλλετε τη διαφήμισή σας.

παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας

  • In-App Αγορές

Αυτή η μέθοδος επικράτησε στην αγορά των εφαρμογών κινητών τηλεφώνων, και είναι πολύ πιθανό να κυριαρχήσει και στην Εικονική Πραγματικότητα. Αν έχετε δημιουργήσει ένα παιχνίδι για παράδειγμα, μπορείτε να προσφέρετε νέα όπλα, νέα αυτοκίνητα κτλ, με ένα χαμηλό κόστος που ο χρήστης θα αγοράζει με πραγματικά χρήματα.

Όπως ακριβώς κάνουν οι δημιουργοί του Pokemon GO, με την αγορά Pokeballs…

efarmoges-vr-6

Φυσικά, η επιτυχία του Pokemon δεν σημαίνει πως το συγκεκριμένο μοντέλο είναι και αυτό που ταιριάζει στη δική σας εφαρμογή ή τα δικά σας παιχνίδια Εικονικής Πραγματικότητας. Κάθε δημιουργός πρέπει να ισορροπήσει ανάμεσα στο δωρεάν περιεχόμενο και αυτό που θα πρέπει να πουλήσει.

2 Σχόλια

Click here to post a comment

  • Θα μπορούσε και το κράτος κάπως να χρηματοδοτεί τέτοιες ενέργειες.
    έστω στην αρχή – μέσω κάποιου άτοκου δανείου.

  • Πολύ χρήσιμο άρθρο!
    Όλοι οι Έλληνες προγραμματιστές θα μπορούσαν να στραφούν στο συγκεκριμένο πεδίο
    και να μεγαλουργήσουν.

Ta cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.